HTML

káma-túra

tárákánok, adminisztrácija, pláckárt, fegyvergyár, gyezsurnaják. Pre- és posztverbális tárgyak, fürdőház-szellemek, neonzöld házak, fél lépcsőfokkal végződő lépcsősorok. Baltyika sör. Kiküldetés&nászút. Orosz és udmurt táj, magyar ecsettel, szemtanúsági múltban. Vot.

Friss topikok

• bakter19631007: kiszeretnék jutni Izsevszkbe,mint turista mert nagyon sok szép látni való van ,de hogy kezdjek hoz... (2021.02.27. 20:07) 70 éves a béke
  • aszterik: @Yo! Maaan!: melyik hely? Biztos, hogy jól értetted a posztot? (2018.03.25. 10:18) Múzeumok délutánja – Hanti-Manszijszk 2.
  • maxval bircaman megbízott szerkesztő: @Kutya 79: maxval@abv.bg Kösz előre is. (2015.09.25. 15:47) Mai orosz reneszánsz
  • Sulyid: @Kutya 79 Írtam egy privát üzenetet, remélem válaszolsz/válaszoltok majd rá. Amúgy szavaztam is, ... (2015.09.16. 14:57) Búcsúbogrács
  • Kutya 79: @Pupák Pupákovics: Ahh, valóban. Javítottam 1582-re. De, építenek most is faházakat, főleg gyalult... (2015.06.04. 10:30) Kozmodemjanszk házai

Címkék

adminisztrácija (1) Arsan (1) autó (8) Bajkál (5) barátok (10) barlang (1) baskír (1) beszéd (3) Buranovszkije Babuski (2) burját (2) busz (9) család (1) divat (2) dizájn (6) egyetem (10) elektricska (1) építészet (20) esztrád (2) falu (5) fegyver (2) felújítás (2) férfiak (2) film (3) fürdőház (1) glazov (1) Glazov (2) gyár (1) gyezsurnaja (2) Győzelem Napja (2) hanti (3) Hanti-Manszíjszk (1) Hanti-Manszijszk (2) határátkelő (4) háztartás (1) hideg (10) (12) horgász (1) Huzsir (1) Idnakar (1) időjárás (4) Izs (2) Izsevszk (33) izsevszk (4) jég (9) Jekatyerinburg (5) Joskar-Ola (1) jubileumi ünnepség (4) kaja (12) Kalasnyikov (3) Káma (1) karél (1) Kazany (1) képregény (1) kiállítás (7) Kirov-park (2) kolesz (3) komi (3) komi-permják (1) komi-zürjén (1) koncert (2) konduktor (1) konferencia (4) körülmények (24) kotlett (4) Kozmodemjanszk (1) Kudimkar (1) kullancs (1) kultúrsokk (6) Kungur (1) Lada (2) lakás (5) lektorság (2) lőtér (1) Ludorvaj (2) magyar (1) mari (3) marsrutka (3) maszlenyica (1) médiasztárság (2) metallurg (6) metro (1) migrációs kártya (1) monostor (5) mordvin (1) Moszkva (3) művirág (3) múzeum (8) népszokás (6) néptánc (4) népzene (4) nők (1) Olenyi Rucsi (2) Olhon (1) orosz (26) ősz (1) Perm (1) pia (6) plackart (3) pravodnyik (2) repülőgép (2) sár (3) síelés (1) sport (7) számítógép (2) Szarapul (1) szavazás (1) Szentpétervár (4) Szergijev Poszad (1) szibériai út (1) Sziktivkar (1) Szljudjanka (2) szobor (6) szórakozás (11) szúnyog (1) tarakan (3) társadalom (1) tatár (1) tavasz (8) teázás (3) tél (3) temető (2) természet (10) (9) transzformerek (1) UAZ (1) udmurt (18) Ulan-Ude (1) ünnep (6) Urál (1) utak (2) utazás (30) vámnyilatkozat (1) verseny (3) villamos (2) virág (1) Volga (4) vonat (10) Votkinszk (1) ZIL (1) Címkefelhő

Ad hoc Moszkva

2012.09.17. 18:27 Kutya 79

Korábbi beszámolóinkban már említettem, hogy utunkat idefele megszakítottuk egy háromnapos moszkvai kirándulás kedvéért. Szergijev Poszadi kalandunkról már beszámoltunk, most lássuk, hogy lehet boldogulni Moszkvában térkép és programfüzet nélkül.

Csütörtök délután, miután magunkhoz tértünk a délelőtti alvásunkból, hogy valamennyire kipihenjük a hajnalig tartó repülőzés fáradalmait, úgy gondoltuk, hogy valami kevésbé zsúfolt, kevésbé zajos részét szeretnénk megnézni Moszkvának. Elsétáltunk hát a legközelebbi metrómegállóhoz és ott a megállóneveket nézegetve ráakadtunk egy „Botanikus kert” nevű állomásra. Na, gondoltuk, egy séta egy szép parkban pont jó lesz nekünk ilyen félkómás állapotban, és el is indultunk a kiválasztott megálló felé.

A célhoz érve a botanikus kertet viszont sehol sem találtunk. Volt ott egy rendezettebb park, néhány ösvénnyel és egy kis emlékművel, melyből kiderült, hogy ezt a parkot 5 évvel ezelőtt "Csecsemők parkjának" keresztelték. A park egyik szélén egy lassú folyású kis folyócska is csörgedezett, melyből a helyi kajakosok néhány duzzasztóakadály beépítésével vadvízi kajakpályát szerettek volna varázsolni. Kicsit vicces látvány volt ebben az eléggé sík városban.

P1250982.JPG                Vadvízi akadálypálya orosz módra

Kisebb séta után visszatértünk a metrómegállóhoz, ahol aztán felfedeztünk egy táblát, amely a környék nevezetességeit mutatta be. Rajta volt az a bizonyos botanikus kert is, ahová mi indultunk, de érdekes módon annak a bejárata egy másik metróvonal teljesen más nevű megállójánál volt. Elindultunk abba az irányba, de aztán meggondoltuk magunkat és inkább visszatértünk a központba, ahol végül az Arbaton egy kellemeset vacsoráztunk ez egyik Mu-Mu étteremben.

P1260118.JPG                A Novij Arbat toronyházai folyamatosan változtatják a színüket

Szombaton szintén inkább valami csendes helyre vágytunk, ezért barátaink javaslatára a Veréb-hegyre mentünk sétálni. Mondták, hogy már csak azért is érdemes oda elmennünk, mert nagyon érdekes az ottani metrómegálló, egy hídon helyezkedik el a Moszkva folyó fölött. Az állomás valóban impozáns volt, de nem csak ezért érte meg oda elmennünk, hanem a folyópart és a környéke is nagyon szép látványt nyújtott. Messziről ugyan, de végre láttam egy olyan modern épületet is Oroszországban, mely bárhol megállná a helyét a világban. Míg a Moszkva partján sétáltunk, egymás után jöttek a kisebb-nagyobb sétahajók a vízen, a túlpartról pedig folyamatosan valami autóverseny hangjai hallatszottak. Mondanom se kell, nagyon izgatott, hogy mi lehet ott, de először a hegyre kellett felmásznunk.

P1260137.JPG                No, ez már egész jól mutat!

P1260154.JPG                Először láttunk szelektív kukákat Oroszországban

A hegytetőn az autók már nem hallatszottak, helyettük régi idők mozgalmi indulóival próbáltak kedveskedni a kirándulóknak, melyek a hatalmas síugrósánc oldalán elhelyezett hangszórókból szóltak. Az egész valahogy olyan bizarr és anakronisztikus volt, dehát Oroszország már csak ilyen. Közben pedig egymást érték a kilátópontnál az esküvői fotózásra odaérkező párok. Egy kicsit mi is fotózkodtunk a moszkvai panorámával és a Lomonoszov egyetemmel, így végre lett olyan fotóm is, melyen az egyetemnek az az oldala látható, amelyet általában mutatni szoktak róla.

P1260161.JPG                Épül az új Moszkva

P1260185.JPG                A Lomonoszov (MGU), ahogy általában ismerjük

A hegyről aztán egy másik, jóval meredekebb erdei ösvényen jöttünk le. Hamar visszaértünk a folyópartra, ezért úgy döntöttünk, hogy az információs táblák szerint a közelben lévő monostort még meglátogatjuk, aztán ha marad időnk, megkeressük a túlparton azokat az autókat is.

A monostor nem volt valami túl nagy, pláne nem az előző nap látottakhoz képest. A lakó-, kiszolgáló- és igazgatási épületek egy kis udvart zártak körbe, melynek a közepén állt a kápolna. Kedves kis udvar volt, de annyira azért nem nyűgözött le minket.

P1260216.JPG                Kis torony a kapu felett

Visszafelé indultunk a híd felé, hogy átkeljünk rajta a túlpartra, ahonnan a szél égett gumi szagát hozta. Már a hídról láttuk, hogy a túloldali olimpiai parkban valami nagy népünnepély van, talán ez a rendezvény is a Moszkva fennállásának 865. évfordulójára rendezett ünnepségsorozat része lehetett. A rendezvény területére végül csak én mentem be, mert Erának nem volt kedve átmenni a biztonsági ellenőrzésen és az autók se különösebben érdekelték.

P1260208.JPG                Épp most érkezik a metró

Én azért gyorsan beszaladtam a fesztivál területére, ahol a kora délutáni órákban még eléggé szellősen lézengtek az emberek a felállított színpadok előtt. A versenypályát szerettem volna minél hamarabb megtalálni, de éppen szünetet tartottak, így a hangok se segítettek, és a kordonokat is olyan hülyén állították föl, hogy csak nehezen sikerült odajutnom.

Egy nagy téglalap alakú leaszfaltozott terület volt körbekerítve kerítéssel és azon belül bójákkal és autógumikból épített falakkal volt kijelölve a versenypálya. Valamilyen driftversenyt rendeztek, ahol az autóknak minél többet kell farolva, oldalukkal (kilinccsel) előrefelé haladniuk, miközben hátsó kerekükkel hatalmas füstöt csinálnak az elégetett gumival. Kétségtelenül látványos, ám számomra kevésbé izgalmas szakága ez az autóversenyzésnek.

P1260240.JPG                Kerékcsikorgás és égett gumiszag

Egy kis ideig azért még néztem volna szívesen ezt a versenyt, de sajnos mennem kellett, mivel a csomagjainkat még újra össze kellett pakolnunk és időben szerettünk volna kiérkezni a vasútállomásra, ahonnan az Izsevszkbe menő vonatunk indult.

3 komment

Címkék: dizájn sport ünnep autó egyetem természet építészet monostor Moszkva

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito · http://pappito.com 2012.09.18. 08:45:41

köszi, szuper kirándulás volt (így a kanapéról is) elképesztő hogy megváltozott az a város. Igaz, gyerekkoromban láttam utoljára, ami azért nem tavalyelőtt volt. Micsoda felhőkarcolók! Szelektív hulladékgyűjtés!

mik nem történnek a nagyvilágban!

Kutya 79 · http://kama-tura.blog.hu 2012.09.18. 10:08:51

@pappito: Köszi! :) Mondjuk inkább úgy, hogy változik. Moszkva (mint egész Oroszország) nagyon szélsőséges, a legmodernebb épületek mellett ugyanúgy ott vannak a 100 éves faházak, akár a szomszéd telken. Helyenként csillogás, máshol meg az égig érő gaz és rozsdakupacok.
A szelektív kukák meg... Nem tudom, hova vihetik onnan a hulladékot, mert sehol máshol nem láttunk még ilyet. Talán szoktatják a népet a gondolathoz.
Nyáron, míg a hivatalban vártunk a vízumomra beszélgettem a Nemzetközi Osztály titkárnőjével és valahogy a környezetvédelemre terelődött a szó. Mondtam neki, hogy otthon az üvegpalackok és egyes műanyag palackok is betétdíjasak, hogy itt miért nem. Erre felkiáltott, hogy micsoda jó ötlet! Nos, hát itt tartanak...

pappito · http://pappito.com 2012.09.18. 12:24:50

hát ugye, uriember nem kapkod, mert még lever valamit, hova az a nagy sietség. Majd odaérnek, ha eljött az ideje. Mondjuk az is igaz, hogy ha egyszer odaérnek, akkor teljes erőből oda lesznek érve.