HTML

káma-túra

tárákánok, adminisztrácija, pláckárt, fegyvergyár, gyezsurnaják. Pre- és posztverbális tárgyak, fürdőház-szellemek, neonzöld házak, fél lépcsőfokkal végződő lépcsősorok. Baltyika sör. Kiküldetés&nászút. Orosz és udmurt táj, magyar ecsettel, szemtanúsági múltban. Vot.

Friss topikok

  • bakter19631007: kiszeretnék jutni Izsevszkbe,mint turista mert nagyon sok szép látni való van ,de hogy kezdjek hoz... (2021.02.27. 20:07) 70 éves a béke
  • aszterik: @Yo! Maaan!: melyik hely? Biztos, hogy jól értetted a posztot? (2018.03.25. 10:18) Múzeumok délutánja – Hanti-Manszijszk 2.
  • maxval bircaman megbízott szerkesztő: @Kutya 79: maxval@abv.bg Kösz előre is. (2015.09.25. 15:47) Mai orosz reneszánsz
  • Sulyid: @Kutya 79 Írtam egy privát üzenetet, remélem válaszolsz/válaszoltok majd rá. Amúgy szavaztam is, ... (2015.09.16. 14:57) Búcsúbogrács
  • Kutya 79: @Pupák Pupákovics: Ahh, valóban. Javítottam 1582-re. De, építenek most is faházakat, főleg gyalult... (2015.06.04. 10:30) Kozmodemjanszk házai

Címkék

adminisztrácija (1) Arsan (1) autó (8) Bajkál (5) barátok (10) barlang (1) baskír (1) beszéd (3) Buranovszkije Babuski (2) burját (2) busz (9) család (1) divat (2) dizájn (6) egyetem (10) elektricska (1) építészet (20) esztrád (2) falu (5) fegyver (2) felújítás (2) férfiak (2) film (3) fürdőház (1) Glazov (2) glazov (1) gyár (1) gyezsurnaja (2) Győzelem Napja (2) hanti (3) Hanti-Manszíjszk (1) Hanti-Manszijszk (2) határátkelő (4) háztartás (1) hideg (10) (12) horgász (1) Huzsir (1) Idnakar (1) időjárás (4) Izs (2) Izsevszk (33) izsevszk (4) jég (9) Jekatyerinburg (5) Joskar-Ola (1) jubileumi ünnepség (4) kaja (12) Kalasnyikov (3) Káma (1) karél (1) Kazany (1) képregény (1) kiállítás (7) Kirov-park (2) kolesz (3) komi (3) komi-permják (1) komi-zürjén (1) koncert (2) konduktor (1) konferencia (4) körülmények (24) kotlett (4) Kozmodemjanszk (1) Kudimkar (1) kullancs (1) kultúrsokk (6) Kungur (1) Lada (2) lakás (5) lektorság (2) lőtér (1) Ludorvaj (2) magyar (1) mari (3) marsrutka (3) maszlenyica (1) médiasztárság (2) metallurg (6) metro (1) migrációs kártya (1) monostor (5) mordvin (1) Moszkva (3) művirág (3) múzeum (8) népszokás (6) néptánc (4) népzene (4) nők (1) Olenyi Rucsi (2) Olhon (1) orosz (26) ősz (1) Perm (1) pia (6) plackart (3) pravodnyik (2) repülőgép (2) sár (3) síelés (1) sport (7) számítógép (2) Szarapul (1) szavazás (1) Szentpétervár (4) Szergijev Poszad (1) szibériai út (1) Sziktivkar (1) Szljudjanka (2) szobor (6) szórakozás (11) szúnyog (1) tarakan (3) társadalom (1) tatár (1) tavasz (8) teázás (3) tél (3) temető (2) természet (10) (9) transzformerek (1) UAZ (1) udmurt (18) Ulan-Ude (1) ünnep (6) Urál (1) utak (2) utazás (30) vámnyilatkozat (1) verseny (3) villamos (2) virág (1) Volga (4) vonat (10) Votkinszk (1) ZIL (1) Címkefelhő

Börtönőrökkel buliztam

2014.12.12. 16:18 Kutya 79

Hát igen, nagyjából ennyi a hír ebben a posztban. Nem kerestem én direkt a társaságukat, csak egyszerűen így alakult. A börtönőr is ember, na!

Azért ha már belekezdtem, elmesélem egy kicsit részletesebben, hogy is történt ez a dolog, hogy ne maradjon itt ilyen kurtán ez a poszt.

_.jpg                                A csapatunk címere (forrás: www.nhliga.org)

A történet kezdete kicsit régebbre nyúlik vissza. Mikor kiköltöztünk ide Izsevszkbe, kihoztam magammal a hokicuccom, hogy majd csatlakozok az egyetemi hokicsapathoz, és itt is folytatom csodálatos jégkorongozó-karrierem. Sajnos nem egészen így alakult, ugyanis az itteni egyetemeknek – elég fura módon – nincs állandó hokicsapatuk, így nem volt kikhez csatlakoznom. Egy évbe is beletelt, mire egy ismerősön keresztül eljutottam egy itteni csapat edzésére. Kedvesek voltak, befogadtak, és az óta is rendszeresen járok az edzéseikre.

Ahogy telt-múlt az idő, időnként voltak olyan jelek, amelyekből arra következtethettem, hogy ez nem csak egy összeverődött baráti társaság, akik együtt játszanak, hanem valamilyen „céges” csapat. A jelek pedig arra mutattak, hogy lehet némi közük a rendőrséghez vagy valami hasonló szervezethez.

Volt, hogy páran a rendőrségi terepszínű egyenruhához hasonló öltözékben jelentek meg az edzésen, de ez végül is nem olyan szokatlan itt Oroszországban, sok civil is hord ilyesmit a hideg téli napokon. Aztán azt se értettem, mikor az egyik csapattársam a városszéli hokipályához való autózás során az út mellett igazoltató rendőrök láttán megjegyezte, hogy „dolgoznak a kollégák”. Egy idő után sikerült megjegyeznem a csapatunk nevét: FSZIN (ФСИН); láttam, hogy ez egy rövidítés, de számomra persze nem jelentett semmit. Mikor tavaly új mezeket csináltattak a kezdődő bajnokságra, akkor vettem észre, hogy a mezen a katasztrófavédelem jelvényéhez hasonló embléma szerepel. Végül most októberben figyeltem föl rá, hogy időnként zöld csíkos fehér autók jelennek meg a városi bíróság épülete előtt FSZIN felirattal. Tulajdonképpen magam is összerakhattam volna a képet, de annyira nem érdekelt ez a dolog, hogy ezen agyaljak.

__2.jpg                 Boldog börtönőr az új autójával (forrás: www.16.fsin.su)

A „rejtély” november utolsó péntekén lepleződött le, mikor is a hokicsapat alapításának 8. évfordulóját ünnepeltük egy városszéli „bányá”-ban (fürdőházban). Jó pár ital elfogyasztása után Vova, a kedvenc csapattársam, az ügyesebbik kapusunk, odaült mellém, hogy beszélgessünk egy kicsit. Kérdezte, hogy tulajdonképpen tudom-e, hogy mi ez a FSZIN, és hogy kik között vagyok én. Mondtam, hogy némi sejtésem van, de nem tudom pontosan. Hát ekkor árulta el, hogy a csapat nagy része bizony börtönőr, vagy az volt valamikor. Nem lepett meg a dolog, de kicsit fura érzés volt, hogy egy halom smasszerral vagyok egy épületbe bezárva, együtt eszünk, iszunk, miközben mindenkin csak egy törülköző vagy egy alsónadrág van. Aztán persze ittunk még egy vodkát a nagy hír örömére, és hamar túltettem magam ezen.

Hogy milyen volt amúgy a buli? Mondhatnám, hogy a szokásos, de azért ez nem lenne teljesen igaz, mert például ilyen fürdőházban én is most jártam először. Falun vagy barátok dácsáján már voltam kisebb bányában, de ilyen, direkt erre a célra, nagyobb társaságok számára épített közös fürdőben még nem. Valószínűleg nem ez a legszuperebb ilyen hely Izsevszk környékén, de a célnak maximálisan megfelelt.

__3.jpg                 A csapat (forrás: www.nhliga.org)

Egy kis kétszintes épület volt az egész. A földszinten volt egy kis öltöző, egy nagyobb terem, ahol az asztalok álltak, körülöttük a díványok és volt egy fürdőrészleg, ami egy nagyobb szaunából, egy zuhanyból és egy közepes méretű, hidegvizes merülőmedencéből állt. Az emeleten volt még egy biliárdasztal és egy újabb asztal kanapékkal.

Az este nagyjából úgy telt, hogy az asztalnál ittunk néhány pohár italt, közben falatoztunk az asztalon feltálalt salátákból, grillcsirkékből és füstölt halakból, majd bementünk a szaunába egy kicsit izzadni, és végül lehűtöttük magunkat a medencében. Aztán újra vissza az asztalhoz, és kezdődött a kör elölről. Volt természetesen sok tószt, nagy szavak, jókívánságok. Nekem is kellett mondanom tósztot, hiszen az egyetlen idegenlégiós nem maradhatott ki. Mikor már a csapat kezdett kellően szétcsúszni, előkerültek a karaoke-DVD-k is, és a börtönőrök énekeltek néhány dalt. Szerencsére nem túl sokat.

__1.jpg A mi bulinkban csajok ugyan nem voltak, de venyigével azért megcsapkodtuk egymást (forrás: zinge.ru)

Éjfél után aztán szép lassan kezdtek elszivárogni az emberek. Ekkor már több mint 5 órája tartott a mulatozás, úgyhogy páran belefáradtak már. Nem voltak nagy búcsúzkodások, csak szép csendben leléptek, így egy idő után azt vettem észre, hogy a csapatkapitánnyal és a főszervezővel együtt hármasban takarítjuk a romokat az asztalról. Végül ők is hívtak egy taxit magunknak, és szépen hazafuvaroztak.

Másnap persze eléggé rosszul voltam a sok vodkától, de ennek ellenére boldog voltam, hogy részt vehettem egy oroszos csapatépítésen. A következő edzésen aztán széles mosollyal fogadtak az öltözőben, és mondták, hogy na, most aztán megtanultad, hogy kell inni. Hát, meg…

3 komment

Címkék: barátok szórakozás orosz férfiak fürdőház jubileumi ünnepség

A bejegyzés trackback címe:

https://kama-tura.blog.hu/api/trackback/id/tr116978123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Zamboni nem egy tészta 2014.12.15. 09:08:05

Kutya bakker, dejó, hogy van egy blogod. Hidvégi

Kutya 79 · http://kama-tura.blog.hu 2014.12.15. 10:24:52

@a Zamboni nem egy tészta: Köszi, valóban. :) De nem csak az enyém, a feleségem is ír ide néha...
Júliusban már újra együtt játszhatunk, ha van még valamilyen csapat otthon.

Pupák Pupákovics 2014.12.15. 18:22:45

Jó lesz vigyáznod, hogy kit csépelsz és rugdosol!
Várunk haza!
süti beállítások módosítása