HTML

káma-túra

tárákánok, adminisztrácija, pláckárt, fegyvergyár, gyezsurnaják. Pre- és posztverbális tárgyak, fürdőház-szellemek, neonzöld házak, fél lépcsőfokkal végződő lépcsősorok. Baltyika sör. Kiküldetés&nászút. Orosz és udmurt táj, magyar ecsettel, szemtanúsági múltban. Vot.

Friss topikok

  • bakter19631007: kiszeretnék jutni Izsevszkbe,mint turista mert nagyon sok szép látni való van ,de hogy kezdjek hoz... (2021.02.27. 20:07) 70 éves a béke
  • aszterik: @Yo! Maaan!: melyik hely? Biztos, hogy jól értetted a posztot? (2018.03.25. 10:18) Múzeumok délutánja – Hanti-Manszijszk 2.
  • maxval bircaman megbízott szerkesztő: @Kutya 79: maxval@abv.bg Kösz előre is. (2015.09.25. 15:47) Mai orosz reneszánsz
  • Sulyid: @Kutya 79 Írtam egy privát üzenetet, remélem válaszolsz/válaszoltok majd rá. Amúgy szavaztam is, ... (2015.09.16. 14:57) Búcsúbogrács
  • Kutya 79: @Pupák Pupákovics: Ahh, valóban. Javítottam 1582-re. De, építenek most is faházakat, főleg gyalult... (2015.06.04. 10:30) Kozmodemjanszk házai

Címkék

adminisztrácija (1) Arsan (1) autó (8) Bajkál (5) barátok (10) barlang (1) baskír (1) beszéd (3) Buranovszkije Babuski (2) burját (2) busz (9) család (1) divat (2) dizájn (6) egyetem (10) elektricska (1) építészet (20) esztrád (2) falu (5) fegyver (2) felújítás (2) férfiak (2) film (3) fürdőház (1) Glazov (2) glazov (1) gyár (1) gyezsurnaja (2) Győzelem Napja (2) hanti (3) Hanti-Manszíjszk (1) Hanti-Manszijszk (2) határátkelő (4) háztartás (1) hideg (10) (12) horgász (1) Huzsir (1) Idnakar (1) időjárás (4) Izs (2) Izsevszk (33) izsevszk (4) jég (9) Jekatyerinburg (5) Joskar-Ola (1) jubileumi ünnepség (4) kaja (12) Kalasnyikov (3) Káma (1) karél (1) Kazany (1) képregény (1) kiállítás (7) Kirov-park (2) kolesz (3) komi (3) komi-permják (1) komi-zürjén (1) koncert (2) konduktor (1) konferencia (4) körülmények (24) kotlett (4) Kozmodemjanszk (1) Kudimkar (1) kullancs (1) kultúrsokk (6) Kungur (1) Lada (2) lakás (5) lektorság (2) lőtér (1) Ludorvaj (2) magyar (1) mari (3) marsrutka (3) maszlenyica (1) médiasztárság (2) metallurg (6) metro (1) migrációs kártya (1) monostor (5) mordvin (1) Moszkva (3) művirág (3) múzeum (8) népszokás (6) néptánc (4) népzene (4) nők (1) Olenyi Rucsi (2) Olhon (1) orosz (26) ősz (1) Perm (1) pia (6) plackart (3) pravodnyik (2) repülőgép (2) sár (3) síelés (1) sport (7) számítógép (2) Szarapul (1) szavazás (1) Szentpétervár (4) Szergijev Poszad (1) szibériai út (1) Sziktivkar (1) Szljudjanka (2) szobor (6) szórakozás (11) szúnyog (1) tarakan (3) társadalom (1) tatár (1) tavasz (8) teázás (3) tél (3) temető (2) természet (10) (9) transzformerek (1) UAZ (1) udmurt (18) Ulan-Ude (1) ünnep (6) Urál (1) utak (2) utazás (30) vámnyilatkozat (1) verseny (3) villamos (2) virág (1) Volga (4) vonat (10) Votkinszk (1) ZIL (1) Címkefelhő

Befejeztem!

2012.06.01. 17:47 Kutya 79

No, nem a blogírást, hanem egy nagy projektet, ami miatt az elmúlt hetekben nem volt energiám a bloggal foglalkozni.

Még februárban böngésztem az egyetemem honlapját, és ráakadtam egy pályázati felhívásra. Oroszországi fiatal építészeknek hirdettek építészeti tervpályázatot nyolc különböző témakörben. Bárki pályázhat, aki Oroszországban tanul építészetet és 35 év alatti. Mivel mind a két feltételnek megfeleltem és még a határidő is (május 30.) is igencsak odébb volt, gondoltam, hogy próbára teszem magam leendő orosz kollégáim között.

nézet 01.jpg

Két témakör nyerte el tetszésemet, azokon kezdtem el gondolkodni. Az egyik a "Társasház fiatalok számára", a másik pedig a "Zöld építészet" nevű. Akkor még azt gondoltam, hogy majd amelyikre jobb ötletem lesz, azt dolgozom ki véglegesen.

Végül persze nem így alakult. Mikor az egyik oroszóra után a többi diáktársammal közösen felmentünk a nemzetközi osztály irodájába, kiderült, hogy én egy építészeti pályázaton töröm a fejem és a csoport másik építésztagja, az egyiptomi Amira kérte, hogy hadd csatlakozzon hozzám, szeretne ő is rész venni benne. Nem nagyon örültem a kérésének, de a jó viszony megtartása érdekében nem akartam nemet mondani.

nézet 02.jpg

A hónapok során próbáltunk együtt dolgozni, fel is osztottuk egymás közt a feladatokat, de valahogy mégse ment a dolog. Május elején, a határidő közeledtével már kezdett kellemetlenné válni a szituáció. Szerencsére végül ő ajánlotta fel, hogy inkább kilép a projektből, mert úgy érezte, hogy csak hátráltat. Nem marasztaltam és tulajdonképpen megkönnyebbültem, hogy most már csak rajtam áll, hogy hogyan fejezem be a munkáimat. Munkából viszont volt sok, mivel korábban még azt gondoltuk, hogy ketten két témával is meg tudunk birkózni, most viszont rám szállt mind a kettő. Egyiket se szerettem volna eldobni, mert mindkettővel már annyira előre haladtam, hogy sajnáltam volna nem befejezni őket.

nézet 06.jpg

Mindkét témakör épületét az izsevszki víztározó északkeletii csücskébe álmodtam, egymással szomszédos telkekre. A víztározó partja szerintem a város legjobb adottságú területe, és jelenleg méltatlanul el van hanyagolva. Még az ősszel fedeztem fel ezt a területet magamnak és egy pillanatig se volt kérdéses, hogy hova tervezem a pályaműveket, miután elolvastam a kiírást.

Block 1 A1.jpg

A "Három torony"-ra keresztelt társasház a tópart északi oldalán kapott helyet, míg az "Izsevszki napház" fantázianevű ökologikus családi házból hatot helyeztem el a tó nyugati partján szép sorban.

nézet 00.jpg

A társasházban végül 130 lakást alakítottam ki, amelyek egy-, két- és háromszobásak. Az épületben helyet kapott még egy nagy fitneszterem, egy étterem, egy élelmiszerbolt, egy gyerekmegőrző és néhány kisebb üzlethelyiség is. A pályázati feladatban szerepelt, hogy az épület környezetét is rendezzük, ezért a tópartra kellemes sétányt álmodtam, ami hasonlít egy kicsit a korábban már felújított partszakaszokhoz is.

nézet 07.jpg

Az ökologikus családi házakat egy-egy nagyobb család számára terveztem. Az épület fő különlegessége a lépcsőház dél felé forduló üvegfala, amely a napsütés hatására passzívan állítja elő a ház fűtéséhez szükséges meleg levegőt. Ha mégse sütne eleget a nap, akkor a háztetőn elhelyezett szélkerék által termelt áram és az azt felhasználó levegős hőszivattyú biztosítja a ház fűtését. További "zöld" elemek az épületben az üvegház fedésébe integrált napelemek, és a garázs alatt elhelyezett biológiai szennyvíztisztító és a ciszterna.

nézet 03.jpg

Miután a pályázati anyagot az utolsó előtti napon nagy nehezen feltöltöttem a verseny honlapjára, akkor vettük észre, hogy a határidőt egy hónappal meghosszabbították. Először kicsit bosszantott, mivel az utolsó pár napban nem sokat aludtam, hogy időben kész legyek, de most már remek érzés, hogy ezen is túl vagyok. Mondjuk szerencsésebb lett volna inkább a közelgő oroszvizsgáimra koncentrálni és csak utána befejezni a terveket.

nézet 08.jpg

A folytatásról csak annyit tudok, hogy a beadási határidő után összeülnek a regionális zsűrik és kiválasztják azokat a munkákat, amelyeket aztán továbbküldenek az országos döntőbe. Az országos döntő eredményeit pedig július 30-ra ígéri a honlap. Hát, szurkoljatok!

nézet 04.jpg

A tavalyi pályázat munkáit itt tekinthetitek meg.

A "Három torony" teljes tervanyaga itt.

Az "Izsevszki zöldház" teljes tervanyaga itt.

6 komment

Címkék: orosz építészet Izsevszk

A bejegyzés trackback címe:

https://kama-tura.blog.hu/api/trackback/id/tr404559489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.06.02. 09:13:19

Az oroszvizsga amúgy is meglesz!

Remélem, hogy a zsűrinek van ízlése! :)

Pupák Pupákovics 2012.06.02. 17:03:49

Gratulálok! nagyon kiváncsi vagyok, hogy hogyan fogják értékelni.
A tavalyi terveket böngészve látom, hogy más dimenzióban gondolkodnak. Minden hatalmas, nem a kis részletek mesterei. Ugyanakkor időnként nagyon lendületes, nagyvonalú megoldásokat is lehet látni a nagyon változatos szinvonalú munkák között.A legtöbb szavazatot kapott jekatyerinburgi autófejlesztő központ szerintem valójában nem nézne ki jól, az utána következő Evolution tudományos központ viszont nagyon szép.persze nagyon magas szinvonalú építőipari technika, gyakorlat kellene hozzá. Valszeg Oroszországban csak egy-egy projektre jön ez össze, nem általános. Még láttam egy jekatyerinburgi tervet, az aquaparkot, ami igen érdekes, fantáziadús. Állítólag most Jekatyerinburg a design központja, ott vannak a legjobb designerképző iskolák. Ha arra jártok,írjatok, hogy látszik-e a városon.
Nem rég a Műpában hangversenyszünetben néztem egy nagy albumot az 1970-2000 közötti oroszországi építészetről. Sok szép, nagyvonalú gondolat+borzasztó kivitelezés = romló, lehangoló, rusnya épületek. Kevesebb több lett volna.
Mégegyszer gratulálok és hajrá orosz vizsga!

Kutya 79 · http://kama-tura.blog.hu 2012.06.03. 09:16:17

@Pupák Pupákovics: Igen, hasonlóan gondolom én is.
Számomra mondjuk nem tiszta, hogy tényleg a legtöbb szavazatot kapott tervek nyertek-e a kategóriájukban, vagy ez csak valami közönségszavazás eredménye és a zsűri véleménye más volt. Mert vannak olyan tervek az elsők közt, hogy szerintem borzalom és a hátsók közt pedig lehet néha találni elég jó ötleteket is.
De amúgy igen, kevés kivételtől eltekintve, a jő ötleteket is csak felületesen dolgozták ki és ezért az egész elnagyolt.
A pályázati kiírásban szerepel, hogy a terveknek megvalósíthatónak kell lenniük, de szerintem az orosz építőipar még nincs azon a szinten, hogy pl. a Jekatyerinburgi akvaparkot (ami szerintem is az egyik legjobb ötlet) megépítsék.

tanczosorsi 2012.06.04. 15:51:16

Hát Áron,
Nagyon gratulálok, mert nagyon nagyon jók lettek a tervek. Egy egészen új Izsevszk látszik kirajzolódni a szemeim előtt! Nagyon szurkolok, hogy sikerüljön! Annyira izgalmas lenne, ha ez összejönne!
Kérlek, mindenképpen számolj majd be, hogy mi lett! és addig meg ujjak összekulcsolva és szorít szorít szorít!!!!!

Kutya 79 · http://kama-tura.blog.hu 2012.06.04. 17:20:06

@tanczosorsi: Köszi Orsi a biztatást. :)

Azt hiszem, nem elég világosan fogalmaztam és ezért páran félreértettétek ezt a pályázatot. Sajnos ez csak egy ötletpályázat, amolyan agytorna, a nyertes tervek nem kerülnek megvételre és nem fognak megépülni. Ez csak arra jó, hogy az építész hallgatók összemérhessék képességeiket és esetleg adjon néhány jó ötletet a valódi befektetőknek. Sikeres pályázatom esetleg rávilágíthat arra, hogy a méltánytalanul elhanyagolt tóparttal kellene kezdeni valamit.

A fejleményekről természetesen tájékoztatlak majd titeket. Egyelőre annyi történt, hogy megkaptam az értesítéseket a pályázat weblapjától, hogy elfogadták a pályamunkáimat.

tanczosorsi 2012.06.05. 13:23:26

@Kutya 79: Sebaj! Azért álmodozni lehet! És tudod mit?! Ki tudja, lehet, hogy épp ez annyira megtetszik valami főmuftinak, hogy mégis csak belevág.
Az ember sohasem tudhassa... :-)))
süti beállítások módosítása