HTML

káma-túra

tárákánok, adminisztrácija, pláckárt, fegyvergyár, gyezsurnaják. Pre- és posztverbális tárgyak, fürdőház-szellemek, neonzöld házak, fél lépcsőfokkal végződő lépcsősorok. Baltyika sör. Kiküldetés&nászút. Orosz és udmurt táj, magyar ecsettel, szemtanúsági múltban. Vot.

Friss topikok

• bakter19631007: kiszeretnék jutni Izsevszkbe,mint turista mert nagyon sok szép látni való van ,de hogy kezdjek hoz... (2021.02.27. 20:07) 70 éves a béke
  • aszterik: @Yo! Maaan!: melyik hely? Biztos, hogy jól értetted a posztot? (2018.03.25. 10:18) Múzeumok délutánja – Hanti-Manszijszk 2.
  • maxval bircaman megbízott szerkesztő: @Kutya 79: maxval@abv.bg Kösz előre is. (2015.09.25. 15:47) Mai orosz reneszánsz
  • Sulyid: @Kutya 79 Írtam egy privát üzenetet, remélem válaszolsz/válaszoltok majd rá. Amúgy szavaztam is, ... (2015.09.16. 14:57) Búcsúbogrács
  • Kutya 79: @Pupák Pupákovics: Ahh, valóban. Javítottam 1582-re. De, építenek most is faházakat, főleg gyalult... (2015.06.04. 10:30) Kozmodemjanszk házai

Címkék

adminisztrácija (1) Arsan (1) autó (8) Bajkál (5) barátok (10) barlang (1) baskír (1) beszéd (3) Buranovszkije Babuski (2) burját (2) busz (9) család (1) divat (2) dizájn (6) egyetem (10) elektricska (1) építészet (20) esztrád (2) falu (5) fegyver (2) felújítás (2) férfiak (2) film (3) fürdőház (1) glazov (1) Glazov (2) gyár (1) gyezsurnaja (2) Győzelem Napja (2) hanti (3) Hanti-Manszíjszk (1) Hanti-Manszijszk (2) határátkelő (4) háztartás (1) hideg (10) (12) horgász (1) Huzsir (1) Idnakar (1) időjárás (4) Izs (2) Izsevszk (33) izsevszk (4) jég (9) Jekatyerinburg (5) Joskar-Ola (1) jubileumi ünnepség (4) kaja (12) Kalasnyikov (3) Káma (1) karél (1) Kazany (1) képregény (1) kiállítás (7) Kirov-park (2) kolesz (3) komi (3) komi-permják (1) komi-zürjén (1) koncert (2) konduktor (1) konferencia (4) körülmények (24) kotlett (4) Kozmodemjanszk (1) Kudimkar (1) kullancs (1) kultúrsokk (6) Kungur (1) Lada (2) lakás (5) lektorság (2) lőtér (1) Ludorvaj (2) magyar (1) mari (3) marsrutka (3) maszlenyica (1) médiasztárság (2) metallurg (6) metro (1) migrációs kártya (1) monostor (5) mordvin (1) Moszkva (3) művirág (3) múzeum (8) népszokás (6) néptánc (4) népzene (4) nők (1) Olenyi Rucsi (2) Olhon (1) orosz (26) ősz (1) Perm (1) pia (6) plackart (3) pravodnyik (2) repülőgép (2) sár (3) síelés (1) sport (7) számítógép (2) Szarapul (1) szavazás (1) Szentpétervár (4) Szergijev Poszad (1) szibériai út (1) Sziktivkar (1) Szljudjanka (2) szobor (6) szórakozás (11) szúnyog (1) tarakan (3) társadalom (1) tatár (1) tavasz (8) teázás (3) tél (3) temető (2) természet (10) (9) transzformerek (1) UAZ (1) udmurt (18) Ulan-Ude (1) ünnep (6) Urál (1) utak (2) utazás (30) vámnyilatkozat (1) verseny (3) villamos (2) virág (1) Volga (4) vonat (10) Votkinszk (1) ZIL (1) Címkefelhő

Jekatyerinburg – kalandok Ázsiában

2012.06.29. 16:09 Kutya 79

Régi adósságunkat szeretném most törleszteni, ugyanis lassan már két hónap is eltelt, hogy egy hosszú hétvégét töltöttünk Jekatyerinburgban.

Mióta Izsevszkbe költöztünk terveztük, hogy ellátogatunk ide, az „Ázsia kapujához”, amire a május 1-jei hosszú hétvége jó lehetőséget is biztosított. Ráadásul ugyanezen a hétvégén látogatott a városba Kathrin barátnőnk (az izsevszki német lektor) és barátja, Chris. Ők már egy nappal korábban megérkeztek a városba és egy bérelt lakásban laktak, mi pedig az interneten keresztül foglaltunk magunknak szállást egy hostelban.

P1210925.JPG                A "Sebestyén-palota"

Oroszországban egyelőre még csak a nagyvárosokban vannak hostelek, a szállodák pedig nem túl olcsók, így sokan üzemeltetnek kiadó lakásokat, melyeket akár egy-két órára vagy néhány napra is ki lehet bérelni. Mi még ilyet nem próbáltunk és kicsit féltünk a dologtól, ezért inkább hostelt kerestünk magunknak. Szerencsére találtunk is egy jót, valamivel olcsóbban, mint egy bérelhető lakás. A hostelek egyébként itt általában többszobás lakások, amelyek szobáiban két- vagy többágyas szálláshelyeket alakítanak ki.

Az odautunk kellemesen telt a vonaton, azt leszámítva, hogy már csak a WC melletti helyekre kaptunk jegyet, így szinte folyamatosan csapkodták a fejünk mellett az ajtót. Este indultunk és másnap reggelre érkeztünk meg Jekatyerinburgba.

P1210798.JPG                A majdnem üres plackartos vagon

A szállásunkat egy kicsit kalandosan sikerült elérnünk, ugyanis csak egy hosszabb séta után, a városközpontban, a feltételezett címhez érve vettük észre, hogy azt bizony alaposan elnéztük. Szállásunk nem a Március utca 8. szám alatt volt, hanem a Március 8. utca 179-ben, ami közel sem a belváros. Elvileg a központból közvetlen villamos vonal vezet oda, de az éppen folyó metróépítés miatt azok csak egy darabig közlekedtek, így végül újra gyaloglás lett a vége.

P1210810.JPG                A régi vasútállomás

Mikor felfrissülve visszatértünk a központba, gondoltuk, hogy most már ideje lenne megcsörgetni barátainkat, hogy mi is megérkeztünk, erre hirtelen megpillantottuk őket, amint ott ácsorogtak a Lenin-szobor előtt. Ők épp a buszt várták, hogy kivigye őket a városi temetőbe, és mivel azt ígérték, hogy érdekes lesz, mi is velük tartottunk.

P1220129.JPG                A városi tanács Leninnel szemben

A temetőlátogatás után az Európa-Ázsia határemlékműhöz szerettünk volna kimenni. Az emlékmű a Moszkvába vezető autópálya 14. kilométerénél található, ahova csak taxival vagy valamelyik utazási iroda szervezett csoportjával lehet kijutni. Tőlünk ez akkor már nem volt olyan messze, de a pénzt a taxira még így is sokalltuk, ezért végül a kötelező fotó a földrészek határánál elmaradt.

P1210906.JPG                Kis csapatunk a hősi halottak emlékműjénél

A délután további részét a városban sétálgatva töltöttük. Sajnos a nézelődés közben nem voltunk elég elővigyázatosak, és ugyan láttuk, hogy elég sötét fellegek közelednek,mégse mentünk fedett helyre. Végül a Haritonov palota kollonádja alá húzódtunk be a jégesővel tarkított zivatar elől. Szerencsére nem tartott nagyon sokáig, így még időben el tudtunk indulni Kathrinék lakására a megbeszélt esti találkozóra.

P1210978.JPG                Közeleg a vihar

P1210987.JPG                Ide menekültünk hirtelen

Másnap folytattuk a gyalogos városnézést. Sorra jártuk a templomokat és az érdekesebbnek ígérkező épületeket. Az egyik kis templomban, mikor megkérdeztem, hogy szabad-e itt fotózni, az ott ügyeletet teljesítő néni gyorsan elrohant és felhívta a feletteseit, hogy vajon külföldi turistáknak szabad-e képet készíteniük. Szerencsére szabad volt, bár a végeredmény állvány hiányában elég homályos lett.

P1220041.JPG                Díszes csillár

Később kívülről megnéztük a városi cirkuszt, ami azt hiszem a város egyik jelképe lett érdekes tetőszerkezete miatt. Szerettem volna felmenni a mellette magasodó TV-toronyba, de azt hosszú évtizedek alatt se sikerült befejezniük az oroszoknak. Megtaláltuk viszont a Beatles-emlékművet, ahol a srácok készségesen pózoltak velünk néhány fotó erejéig.

P1220102.JPG                TV-torony, irodaház, cirkusz

P1220165.JPG                Puszi Lennonnak

A városban egyébként a zenekaron kívül még sok másik közös fényképre csalogató szobor található. A régi vasútállomás előtt – ami egyébként vasúttörténeti múzeum lett – például múlt század eleji életképekhez csatlakozhatunk. A belvárosi sétálóutcán pedig falból kikandikáló lófejjel, éhenkórász egyetemista párral vagy egy bronz autóba ülve élhetik ki az oroszok pózolási mániájukat.

P1220116.JPG                 Van Burger King is

Másnap, még búcsúzásképp, tettünk egy nagyobb sétát a városi víztározó partján, aztán a pályaudvar felé vettük az irányt, hogy elérjük az esti vonatot vissza Izsevszkbe.

P1220248.JPG                Új épületek a tóparton

A hazafelé út viszont már közel se volt olyan kellemes, mint az idefele jövet. Azt hiszem mind a ketten megszavaztuk életünk eddigi legrosszabb plackartos utazásának. A vonat eleve nem volt olyan szép tiszta, mint Jekatyerinburgba menet, hanem egy régi koszos, leharcolt vagonban kellett utazni. A másik probléma pedig az volt, hogy ez a vonat már másfél napja úton volt Szibériából, így tele volt onnan hosszú idő után hazatérő baskír vendégmunkásokkal, akiknek az egyetlen szórakozása az út alatt a sörözés és a dohányzás volt. Hiába tilos a vagonokban dohányozni, az olcsó orosz cigarettáknak annyira erős szaguk van, hogy egyszerűen a peronokról visszatérő emberek leheletétől és ruhájától olyan büdös volt a vagonban, mintha egy kiskocsmában lettünk volna idehaza.

P1220266.JPG                Szovjet emlékmű a gát fölött

Pechünkre pont a „kemény mag” közepébe szóltak a jegyeink. A körülöttünk utazó baskír bácsik először velünk szerettek volna alaposabban megismerkedni, de ezt némileg gátolta a kevésbé kifinomult orosz kiejtésük és a mi halványabb orosztudásunk. Barátságuk és törődésük jeléül az egyik bácsi egy hatalmas kanál ikrás mézet tuszkolt le a torkomon, mert véletlenül el mertem tüsszenteni magam és ebből mindjárt arra következtetett, hogy én halálos beteg lehetek. A híresen jó baskír méz pedig gyógyír minden nyavalyára. Végül néhány óra és néhány újabb sör elteltével belátták, hogy velünk nem sokra mennek, és inkább maguk közt folytatták a diskurzust baskírul. Ekkor viszont majdnem összeverekedtek valamin, úgy kellett az egyikőjüket lefognia a többieknek. No, ez már nekünk is sok volt, ezért inkább felkucorodtunk felső ágyainkra és megpróbáltunk aludni. Pihenni persze nem nagyon sikerült, mert ekkor már olyan jó hangulat volt ott körülöttünk, hogy nekiláttak baskír dalokat énekelni. Hiába kapcsolták le a villanyt, hiába szeretett volna már rajtuk kívül mindenki aludni a vagonban, hiába szólt rájuk többször is az utaskísérő, csak nem hagyták abba. Meg lettek fenyegetve, hogy hívják a rendőröket, akik egyébként valóban vannak a vonatokon, de nem használt semmit. A rendőrök viszont mégse jöttek, így sajnos hajnali 4-ig, 5-ig ment a műsor, amíg Ufában le nem szálltak a vonatról.

Reggeli Izsevszkbe érkezésünkig már alig tudtunk ezután valamit aludni, ezért mind a ketten elég kókadtan mentünk be aznap az egyetemre az óráinkra. A hosszú hétvége ettől és a hideg időjárástól eltekintve remekül sikerült, úgyhogy azt hiszem sokáig fogunk még emlékezni erre a kis kirándulásunkra.

Szólj hozzá!

Címkék: tavasz utazás orosz vonat plackart baskír Jekatyerinburg

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.