HTML

káma-túra

tárákánok, adminisztrácija, pláckárt, fegyvergyár, gyezsurnaják. Pre- és posztverbális tárgyak, fürdőház-szellemek, neonzöld házak, fél lépcsőfokkal végződő lépcsősorok. Baltyika sör. Kiküldetés&nászút. Orosz és udmurt táj, magyar ecsettel, szemtanúsági múltban. Vot.

Friss topikok

• bakter19631007: kiszeretnék jutni Izsevszkbe,mint turista mert nagyon sok szép látni való van ,de hogy kezdjek hoz... (2021.02.27. 20:07) 70 éves a béke
  • aszterik: @Yo! Maaan!: melyik hely? Biztos, hogy jól értetted a posztot? (2018.03.25. 10:18) Múzeumok délutánja – Hanti-Manszijszk 2.
  • maxval bircaman megbízott szerkesztő: @Kutya 79: maxval@abv.bg Kösz előre is. (2015.09.25. 15:47) Mai orosz reneszánsz
  • Sulyid: @Kutya 79 Írtam egy privát üzenetet, remélem válaszolsz/válaszoltok majd rá. Amúgy szavaztam is, ... (2015.09.16. 14:57) Búcsúbogrács
  • Kutya 79: @Pupák Pupákovics: Ahh, valóban. Javítottam 1582-re. De, építenek most is faházakat, főleg gyalult... (2015.06.04. 10:30) Kozmodemjanszk házai

Címkék

adminisztrácija (1) Arsan (1) autó (8) Bajkál (5) barátok (10) barlang (1) baskír (1) beszéd (3) Buranovszkije Babuski (2) burját (2) busz (9) család (1) divat (2) dizájn (6) egyetem (10) elektricska (1) építészet (20) esztrád (2) falu (5) fegyver (2) felújítás (2) férfiak (2) film (3) fürdőház (1) glazov (1) Glazov (2) gyár (1) gyezsurnaja (2) Győzelem Napja (2) hanti (3) Hanti-Manszíjszk (1) Hanti-Manszijszk (2) határátkelő (4) háztartás (1) hideg (10) (12) horgász (1) Huzsir (1) Idnakar (1) időjárás (4) Izs (2) izsevszk (4) Izsevszk (33) jég (9) Jekatyerinburg (5) Joskar-Ola (1) jubileumi ünnepség (4) kaja (12) Kalasnyikov (3) Káma (1) karél (1) Kazany (1) képregény (1) kiállítás (7) Kirov-park (2) kolesz (3) komi (3) komi-permják (1) komi-zürjén (1) koncert (2) konduktor (1) konferencia (4) körülmények (24) kotlett (4) Kozmodemjanszk (1) Kudimkar (1) kullancs (1) kultúrsokk (6) Kungur (1) Lada (2) lakás (5) lektorság (2) lőtér (1) Ludorvaj (2) magyar (1) mari (3) marsrutka (3) maszlenyica (1) médiasztárság (2) metallurg (6) metro (1) migrációs kártya (1) monostor (5) mordvin (1) Moszkva (3) művirág (3) múzeum (8) népszokás (6) néptánc (4) népzene (4) nők (1) Olenyi Rucsi (2) Olhon (1) orosz (26) ősz (1) Perm (1) pia (6) plackart (3) pravodnyik (2) repülőgép (2) sár (3) síelés (1) sport (7) számítógép (2) Szarapul (1) szavazás (1) Szentpétervár (4) Szergijev Poszad (1) szibériai út (1) Sziktivkar (1) Szljudjanka (2) szobor (6) szórakozás (11) szúnyog (1) tarakan (3) társadalom (1) tatár (1) tavasz (8) teázás (3) tél (3) temető (2) természet (10) (9) transzformerek (1) UAZ (1) udmurt (18) Ulan-Ude (1) ünnep (6) Urál (1) utak (2) utazás (30) vámnyilatkozat (1) verseny (3) villamos (2) virág (1) Volga (4) vonat (10) Votkinszk (1) ZIL (1) Címkefelhő

Újra Izsevszkben

2012.09.03. 16:59 Kutya 79

Tegnap délelőtt - két és fél hónap elteltével – ismét begördült vonatunk az izsevszki vasútállomásra. Három napos moszkvai és Moszkva-környéki turistáskodás után visszatértünk Izsevszkbe, hogy megkezdjünk egy újabb, még mozgalmasabbnak ígérkező szemesztert.

DSCF7148.JPG                Az izsevszki vasútállomás

Szerencsénkre, Era egyik kollégája kijött értünk az állomásra kocsival, így nem nekünk kellett hazáig cincálnunk a megint túl nehézre sikeredett csomagjainkat.

Sajnos elég zord időjárás fogadott minket, borús volt az ég és hideg szél fújt, minden melegebb ruhadarabot magunkra vettünk a nyárra hazavittek közül. Az autóból nézve a város nem változott semmit a nyár folyamán, maradt minden olyan, ahogy már megszoktuk. A házunknál viszont tapasztaltunk néhány kellemetlen újdonságot: a bejárati mágneszár és a kaputelefon egyelőre nem működik, most bárki bejöhet a lépcsőházunkba, az amúgy is töredezett lépcsőfokok tovább amortizálódtak, az egyik lépcsőről lóg az élvédőnek felhegesztett L-vas és egy új falfirka is megjelent a bejárati ajtónk mellett.

A lakásba belépve is elég kaotikus kép fogadott minket. A nyári hónapokra kiadtuk lakásunkat egy lengyel barátunknak, aki a második udmurt játékfilm forgatásához használta főhadiszállásnak. Elég sietve mehettek el, mert végül nem sikerült mindent tökéletesen kitakarítaniuk és a helyére tenniük. Azért kompenzálásképp kaptunk ajándékba egy biciklit, melyet majd igyekszünk néha használni.

P1260307.JPG                A helyi utakra jól jön a vastag kerék

Ilyen körülmények között tegnap este valahogy nem éreztem olyan kitörő örömöt magamban, hogy újra itt lehetek. Aztán ma reggelre végre kialudtuk magunkat és örömünkre a nap is kisütött egy kicsit. Egyből vidámabban mentem az egyetememre, hogy elintézzem a szükséges adminisztratív teendőket. Útközben vettem észre, hogy a nyár elején a szomszédunkban megnyitott kínai étterem egy terasszal is bővítette magát, melynek az oldalát színesre fújt biciklikkel díszítették. Talán ez lenne az első „biciklisbarát” hely Izsevszkben?

P1260312.JPG                Ezekkel már nem mennek sehová

Ebédelni a jól megszokott egyetemi menzára mentem, majd délután megejtettük a készletfeltöltő nagybevásárlást a legközelebbi szupermarketban. Úgy látszik, kezd lassan minden visszazökkenni a régi kerékvágásba.

Már alig várom, hogy este elmenjünk a kedvenc bárunkba és legurítsak egy jó korsó barna házisört a megérkezésünk örömére!

3 komment

Címkék: utazás vonat lakás Izsevszk

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanczosorsi 2012.09.03. 18:07:18

De jó ez a biciklis cucc!!! Komolyan, Izsevszk most már tényleg megasziti lesz!!!!!
Innen persze irigykedve olvasom a sorokat... Jó lenne Izsevszkben lenni kicsit...

aszterik 2012.09.03. 19:06:38

@tanczosorsi: Jó is lenne, ha itt lennél, oszt kirándulnánk, gyáraznánk, fókuszálnánk! Máris hiányzik a pesti pörgés, a társaság és a nyár :S... szóval pattanj ide gyorsan!

Pupák Pupákovics 2012.09.04. 09:10:16

Prekrászno!
Várjuk az újabb tudósításokat , amiket olvasva szinte már otthonosan érezzük magunkat Izsevszkben és környékén.
Itt még hőség van, alig bírom rávenni magam, hogy dolgozzak. Jó, hogy ott egy kicsit hűvösebb van, legalább nem fogsz elájulni az egyetemi évnyitón!