HTML

káma-túra

tárákánok, adminisztrácija, pláckárt, fegyvergyár, gyezsurnaják. Pre- és posztverbális tárgyak, fürdőház-szellemek, neonzöld házak, fél lépcsőfokkal végződő lépcsősorok. Baltyika sör. Kiküldetés&nászút. Orosz és udmurt táj, magyar ecsettel, szemtanúsági múltban. Vot.

Friss topikok

  • bakter19631007: kiszeretnék jutni Izsevszkbe,mint turista mert nagyon sok szép látni való van ,de hogy kezdjek hoz... (2021.02.27. 20:07) 70 éves a béke
  • aszterik: @Yo! Maaan!: melyik hely? Biztos, hogy jól értetted a posztot? (2018.03.25. 10:18) Múzeumok délutánja – Hanti-Manszijszk 2.
  • maxval bircaman megbízott szerkesztő: @Kutya 79: maxval@abv.bg Kösz előre is. (2015.09.25. 15:47) Mai orosz reneszánsz
  • Sulyid: @Kutya 79 Írtam egy privát üzenetet, remélem válaszolsz/válaszoltok majd rá. Amúgy szavaztam is, ... (2015.09.16. 14:57) Búcsúbogrács
  • Kutya 79: @Pupák Pupákovics: Ahh, valóban. Javítottam 1582-re. De, építenek most is faházakat, főleg gyalult... (2015.06.04. 10:30) Kozmodemjanszk házai

Címkék

adminisztrácija (1) Arsan (1) autó (8) Bajkál (5) barátok (10) barlang (1) baskír (1) beszéd (3) Buranovszkije Babuski (2) burját (2) busz (9) család (1) divat (2) dizájn (6) egyetem (10) elektricska (1) építészet (20) esztrád (2) falu (5) fegyver (2) felújítás (2) férfiak (2) film (3) fürdőház (1) Glazov (2) glazov (1) gyár (1) gyezsurnaja (2) Győzelem Napja (2) hanti (3) Hanti-Manszíjszk (1) Hanti-Manszijszk (2) határátkelő (4) háztartás (1) hideg (10) (12) horgász (1) Huzsir (1) Idnakar (1) időjárás (4) Izs (2) izsevszk (4) Izsevszk (33) jég (9) Jekatyerinburg (5) Joskar-Ola (1) jubileumi ünnepség (4) kaja (12) Kalasnyikov (3) Káma (1) karél (1) Kazany (1) képregény (1) kiállítás (7) Kirov-park (2) kolesz (3) komi (3) komi-permják (1) komi-zürjén (1) koncert (2) konduktor (1) konferencia (4) körülmények (24) kotlett (4) Kozmodemjanszk (1) Kudimkar (1) kullancs (1) kultúrsokk (6) Kungur (1) Lada (2) lakás (5) lektorság (2) lőtér (1) Ludorvaj (2) magyar (1) mari (3) marsrutka (3) maszlenyica (1) médiasztárság (2) metallurg (6) metro (1) migrációs kártya (1) monostor (5) mordvin (1) Moszkva (3) művirág (3) múzeum (8) népszokás (6) néptánc (4) népzene (4) nők (1) Olenyi Rucsi (2) Olhon (1) orosz (26) ősz (1) Perm (1) pia (6) plackart (3) pravodnyik (2) repülőgép (2) sár (3) síelés (1) sport (7) számítógép (2) Szarapul (1) szavazás (1) Szentpétervár (4) Szergijev Poszad (1) szibériai út (1) Sziktivkar (1) Szljudjanka (2) szobor (6) szórakozás (11) szúnyog (1) tarakan (3) társadalom (1) tatár (1) tavasz (8) teázás (3) tél (3) temető (2) természet (10) (9) transzformerek (1) UAZ (1) udmurt (18) Ulan-Ude (1) ünnep (6) Urál (1) utak (2) utazás (30) vámnyilatkozat (1) verseny (3) villamos (2) virág (1) Volga (4) vonat (10) Votkinszk (1) ZIL (1) Címkefelhő

Lékelés

2011.12.13. 09:39 Kutya 79

Pénteken közel két hetes borús és ködös időjárás után végre újra kisütött a nap! Nem maradhattam otthon, megragadtam a fényképezőgépem és különösebb úticél nélkül elindultam fényképezni a városba.

P1180056.JPG          Kilátás a tóra.

Utam során útba ejtettem az orosz színház mögötti kis teret is, ahonnan remek kilátás nyílik a tóra. Érdekes látvány fogadott, magam is megdöbbentem, a hatalmas hómezővé vált tavon sok apró (főleg fekete) foltot lehetett látni. Egyből tudtam, hogy ők csak lékhorgászok lehetnek, akikkel már az utcákon és a villamosokon is találkoztam. A hatalmas dugóhúzókkal felszerelkezett, alaposan felöltözött férfiakról már akkor is gondoltam, hogy nem egy borkóstolóra igyekeznek, hanem a tóra, de hogy pontosan hova, azt nem tudtam. Most kiderült. Voltak tulajdonképpen mindenütt, délen, a gyárak közelében, nyugaton, az újabb városrészek partjainál, a Kirov park közelében, de még a tó közepén is.

P1180058 v.JPG          Egy tipikus lékhorgász.

Közelebb menve láttam, hogy elég spártai körülmények közt űzik ezt a sajátos sportot. A szükséges felszerelés csak néhány darabból áll: meleg, vastag ruházat, hatalmas hótaposóval, egy vállra akasztható ládikó, amiben nyilván a horgok, csalik és egyéb kellékek vannak, és amit egyben széknek is használnak, egy rövid pecabot és a hatalmas fúró, amellyel a lyukat fúrják. A fázósabbak nejlonfóliát is visznek magukkal és az alá bújnak be, hogy kevésbé fázzanak, de sehol se láttam például olyan horgászkunyhókat, mint amilyenek Szomszéd nője mindig zöldebb c. filmben is feltűnnek, pedig nem hinném, hogy itt melegebb lenne, mint Amerikában.

P1180082.JPG          Horgászok a régi gyárépület előtt.

Hogy van-e kapás? Azt ne kérdezzétek. Olyan sokáig nem tudtam a tó partján ácsorogni, vékony kesztyűmben így is ledermedtek az ujjaim, míg a képeket elkészítettem.

P1180095 v.JPG          Szemben Metallurg városnegyed.

5 komment

Címkék: horgász hideg jég izsevszk metallurg

A bejegyzés trackback címe:

https://kama-tura.blog.hu/api/trackback/id/tr233459685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TobiaTeodora 2011.12.13. 12:10:33

Hi-hi! Nekem is a Szomszéd nője, mindig zöldebb jutott eszembe. Meg az, hogy ezek az extrém sportolók vajon hova ürítik az elfogyasztott vodka/forralt bor testükön átszűrt levét?

Saxarubra 2011.12.14. 19:25:07

En meg elsore azt hittem, kis pingvinkek. Hatalmas az a to!

Pupák Pupákovics 2011.12.14. 20:13:47

Azt gondoltam, hogy ilyen jó kis tavon inkább hokiznak, Dehát így nem lehet, ha csupa lyuk. Esetleg jéggolfot lehetne még űzni rajta ?
Milyen vastag a jég?

Kutya 79 · http://kama-tura.blog.hu 2011.12.15. 12:27:22

@Pupák Pupákovics: Én is azt hittem, hogy hokiznak majd rajta. Kérdeztem is egy helyit, de ős se tudta, hogy miért nem. Mondjuk, van több pálya (szabadtéri is) a városban. De egy traktort már simán kibírna a jég, hamar el lehetne tolni néhány pályányi havat. Vagy pár markos legény is meg tudná tisztítani. Jó ez így nekik, nincs rá igény...

Kutya 79 · http://kama-tura.blog.hu 2011.12.15. 12:29:00

@TobiaTeodora: Jó kérdés. Lehet, hogy a nejlonok alatt épp a lékbe megy az output?
süti beállítások módosítása